Liten uppdatering!

Som vissa kanske märkt har vi varit aningen inaktiva på både bloggen och instagram men det betyder ju inte att vi legat på latsidan när det kommer till träningen utan tvärtom har vi faktiskt hunnit med ganska mycket.
 
Förra söndagen hade vi terminens sista träning i gympasalen. Det "firades" med att plocka fram trampetsen. Vi körde lite allt möjligt så som pikvolt, volt med skruv, hoppa över Brunte och annat skojsigt. (Film kommer ev. i ett senare inlägg) :)   
 
 
 
 
För att fortfarande kunna ha tillgång till Brunte under sommaren när hallen är stängd så flyttade vi honom till Cajsas trädgård och förra tisdagen hade vi vår första träning där. Det blev visserligen inte speciellt mycket trähästträning utan snarare en massa styrka och jobbigt var det.
 
 
I helgen var vi Uppsala på läger vilket var superkul och lärorikt, där fanns allt som vi har ont om här hemma, hästar och tränare. Vi fick komma på egna kürer som vi skulle visa upp i skritt på söndagen och jag måste säga att köra i skritt var mycket svårare än jag trodde, nääästan så att det var enklare att köra i galopp ;)
 
På söndagen var det som sagt uppvisning men även en liten tävlingen och jag, Cajsa och Emmy fick chansen att starta på Fladio vilket då blev hans första tävling. Han skötte sig utmärkt speciellt med tanke på att det var första gången och att han inte gått voltige på ett litet tag. Vi voltigörer skötte oss kanske inte lika bra men vi var ändå nöjda med tävlingen, vi kom ju alla på pallplats ;)
 
Emmy
 
Cajsa
 
Jag (Malin)
 
Coolingar ute på promenad ;)
 
Finare häst får man ju leta efter!
 
 
Igårkväll hade vi även vår andra träning i Cajsas trädgård och vi lät oss själva ta det lite lugnt med tanke på att vi varit på läger så det blev mest stretch och lite spänstövningar :)
 
Omänskliga Cajsa:
 
 
 
Får ta och avsluta detta lite längre inlägget med denna fina bild då jag vid något svagt tillfälle lovade att lägga upp den. Den visar iaf hur otroligt bra humor vi har och hur snäll Fladio är som låter läskiga dinosaurier stå på hans rygg ;)
 
 
 
 
Taco hej!
 
 

Postat av: Malin, Roslagen

Haha, jag älskar verkligen den sista bilden! Jag lyckades verkligen fånga ögonblicket ;D

Svar: Haha jaa verkligen, definitivt snyggaste posen! ;)
None None

2014-06-19 @ 03:53:41
URL: http://roslagensvoltige.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu