Alec - mer än bara en voltigehäst

Det finns hästar som lämnar avtryck. Det finns hästar som skapar möjligheter. Det finns hästar som tar dig steget längre. Det finns hästar som litar på dig. Det finns hästar som du litar på. Det finns hästar som får dig att våga. Det finns hästar som är mumintroll.
 
När jag återvände till voltigen så var det för en skimrande vit springare som gav sina voltigörer självförtroende. Varje voltigörer som satt på hans rygg kunde känna sig trygg. Allt som skedde på volten var för att skapa självförtroende och mod. 
 
Jag fick den fantastiska äran att vara partner in crime med denna fantastiska pålle. Det var jag och Alec, Alec och jag.
 
Vi blandade bockande framridningar (fyllda med fniss) med klockrena voltigeträningar, för Alec skulle aldrig göra något mot sina voltigörer i lag 3. Men de mer erfarna voltigörerna vi fick låna ibland fick känna på hans bus, för busa det kunde han.
 
 
 
Det finns delar av hästlivet som inte är helt lätta, när du måste fatta beslut om det käraste du har. Beslut där hjärta och huvud aldrig kan enas. Beslut som måste vara rätt hur svårt det än är.
 
Världen bästa mumintroll, världens bästa Alec, släpptes 4 juli i år ut på de evigt gröna ängarna efter en lång tids sjukdom. På de evigt gröna ängarna kan han varje dag peppa för att springa in på tävlingsvolten, för om det var något han älskade så var det att springa in med sitt lag!
 
Alec har lärt många av Stockholms voltiges voltigörer vad en trygg häst betyder och gett dem självförtroende att fortsätta utmana sig själva. 

Tack Alec för att jag fick vara din följeslagare. Tack för att jag fick vara ditt eviga ankare. Tack för alla roliga upptåg. Tack för fantastiska minnen. Tack för att du alltid ställde upp för mig. Tack för att du alltid litade på att jag hade koll (även när jag inte hade det). Tack för att du lät mig lita på dig. Tack för att du var du!
 
 
Tack och många varma kramar till Eva Wallin och Cecilia Karlsson för att ni lät Alec fylla mångas hjärtan i Stockholms voltige!
 
 
Långarnö Alec
17/4 2000 - 4/7 2014
 
 
/Longören Erika
 
 
 

Postat av: Siri

Vad fint skrivet Erika! Fina fina Alec <3

2014-08-17 @ 19:39:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu