Riktig stalldag!

Halv nio imorse åkte jag hemifrån för att en halvtimme senare sladda in på Trollgläntan och ridlektion på Lilla Gul. Och vilken lektion! Vi har ridit för Suz ett år nu och det känns verkligen som om vi börjar komma nånstans, även om det ibland (ofta) känns hopplöst.
Guls ägare föreslog för ett par veckor sen att Gul kanske skulle börja som voltigeponny och med stor skepsis frågade jag henne om hon på allvar trodde att Gul skulle gå med på att gå på en volt, med voltigörer klängandes på ryggen och dessutom med nån idiot (jag) som står i mitten med ett snöre? Då skrattade hon och utbrast att det hade varit spännande. (Gul har ett visst problem att finna nåt intressant i mer än tre steg, att gå på en volt är därmed helt uteslutet)

Efter några mysiga timmar ute i Gläntan var det dags för voltigeträning på Stensunda. Jag försöker lära mig att kommunicera med bjässen (Raulon) och idag skulle jag få en mini"lektion" med Nea. Tyvärr hade Raulon en sko + hov som inte såg hundra ut så det blev skrämsel/miljöträning istället. Nea började o så bytte vi en bit in. Och OJ vad stor Raulon kan vara ibland. Ibland ville han helst sitta i mitt knä, och det funkar inte riktigt. Men i slutet gick han på den läääääskiga murmattan och kunde bli gullad av en galen blå matta (men de där mattorna ska hållas inlåsta och långt borta från voltigehästar om Raulon fick bestämma).

Det var en trötter som fick gå ut i hagen till slut. Men vilken stjärna! Det ska bli spännande på tisdag och se om jag och Raulon ska få träna ihop då :)


/Erika



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu