det där med olika slags kürer....

Det roliga med voltige är ju att en vinnande kür kan se ut på så många olika sätt! Alla voltigörer har ofta en ganska egen stil, och desto skickligare voltigören är desto mer framgår den personliga stilen.
Med det sagt så är det inte så att man måste tycka om alla olika stilar, de flesta har ju olika preferenser.

Vissa kürer är ibland svåra att besluta sig för vad man tycker om dem, tycker man att de är bra eller inte? Det här är en sån kür för mig, jag kan inte bestämma mig för om jag tycker den är jättebra, eller lite tråkig:
 
 
Den är ju självklart bra eftersom att de är ju otroligt skickliga, båda två. Och musiken är bra och tolkningen av den är jättefin.
Mindre bra tycker jag är att det är lite för mycket rörelse, vissa av de snygga grejer de gör försvinner helt i en dynamisk massa. Sen så tycker jag att det är lite tråkigt i pas de deux när det är en som lyfter runt på den andra hela tiden.
 
Men som sagt, jag ändrar mig i min åsikt om küren hela tiden, ibland tycker jag att den är helt fantastisk, och ibland så tycker jag att den är för rörig. Vad tycker ni andra?
//Johanna S

Postat av: Siri

Jag håller med om att det fina försvinner lite i en dynamisk massa.

2012-07-09 @ 10:02:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu