Preis der Besten-favoriter

Förra helgen så gick Preis der Besten i Tyskland, med massa bra tyska voltigörer. Här är några av mina favoriter från den tävlingen:

Individuella:

Erik Oese, 1a plats, senior herrar


Miriam Esch, 1a plats, junior damer


Kristina Boe, 1a plats, senior damer


Och så senior-lagen:

VV Ingelsberg 1, 2a plats


RSV Neuss-Grimlinghausen 1, 1a plats


Mellan lagen var det så sjukt jämnt; Neuss hade slutpoängen 8,435 och Ingelsberg 8,413. Jag är väldigt glad över att jag inte var domare där, så svårt jobb! I slutändan så blir det ju nästan vilken stil som man gillar bäst, då alla är så otroligt duktiga. Det är ännu inte klart vilket av de båda ovan nämnda lagen som får representera Tyskland på VM i sommar, utan det ska avgöras i Krumke (om jag har förstått de tyska tidningarna rätt).


//Johanna S

Postat av: Siri

Vad söt Miriam Esch's häst var! :D

2012-05-14 @ 12:04:19
Postat av: Johanna

Eller hur?! Jag tycker att hon + hästen är jättesöta ihop, och musiken passar också jättebra in, och gör det ännu sötare! :)

2012-05-15 @ 09:32:53
URL: http://stockholmvoltige.blogg.se/
Postat av: Micaela

Åh, vad svårt att välja mellan lagen. Men i år tror jag att jag tycker bäst om Neuss. Förra året var det tvärt om..

2012-05-15 @ 22:35:23
URL: http://voltigeskoj.blogg.se/
Postat av: Johanna

ang Neuss vs Ingelsberg förra året så håller jag helt med, Ingelsberg hade bättre kür! I år är det svårare... I nuläget (så som det såg ut på PdB) så gillar jag Neuss mer, men jag tror att Ingelsberg har mer kvar att ge i sin kür. Om man tar förra året som exempel så var det en markant förbättring på deras kür från PdB 2011 till DM i augusti.



Om bara Neuss kunde ha lite snyggare dräkter! Musiken och koreografin är ju to die for annars!

2012-05-16 @ 13:12:07
URL: http://stockholmvoltige.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu