Ordförandebrev

Hej allihop!

På Stockholm Voltigeförenings årsmöte den 11/2 tackade Carina Beijar för sig efter sex år som föreningens ordförande. Vald att ta över detta spännande uppdrag blev jag.

Jag heter Kari Fokstuen Bugge, har det lilla bruna stoet Natasja i nedre stallet tillsammans med min dotter Siri. Har varit hästgalen sen skolstart, hade egen ponny i tonåren som jag tävlade nationellt i hoppning och lite dressyr/terränghoppning. Har varit medryttare på flera hästar som vuxen och arbetat som ponnyinstruktör på Järfälla Ridcenter. Jag är också utbildad Hästfriskvårdare på Axelssons Animal Massage School.

Voltige hörde jag talas om första gången sommaren 1969 när jag var på ridläger. Min lägerhäst Yasmin som både gick som "vanlig ridskolehäst" och tävlades i dressyr visade sig också vara voltigehäst. Vi fick prova på och jag fick stå på henne i galopp (tanken på det ger mig fortfarande lyckokänslor).

När vi flyttade med Natasja till Stensunda för dryga två år sedan började Siri i voltigen. Jag har följt hennes träning, delvis genom att titta på och samtalen som vi har haft hemma. Jag har också följt med på några voltigetävlingar och suttit som domarsekreterare på två av våra egna tävlingar. Intresset för voltige har bara vuxit och vuxit. Voltige känns som den perfekta kombinationen av häst och gymnastik/akrobatik! Dessutom är det en lagidrott, alla stöttar och hjälper varandra för att både ha så roligt som möjligt och få det bästa resultatet. Detta ger en stor trygghet både i voltigeutförandet och känslomässigt.

Med förhoppning om att fortsätta föreningens positiva arbete tillsammans med er!

Vi ses i stallet och i ridhuset.

Hälsningar Kari.

Natasja och jag på väg till sommarbetet.

Postat av: Erika

Välkommen Kari!

Och tack Carina för mitt fina första år som linförare!

Kram E

2012-03-07 @ 11:08:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu