Träningsrapport

Egentligen hade jag tänkt lägga upp inför-träning-pepp, men med dålig mottagning i stallet så får det bli en träningsrapport istället :)

Det var två voltigörer från lag tre och tre från lag ett. Förkylningstider gör träningarna tomma.

Alec inledde träningen superfint och lyssnade bra på alla tokigheter jag bad honom om, tom upphopp med knuff skötte han galant (andra träningen vi testade). Och eftersom han gick så fint så tänkte jag att det var dags att introducera något nytt.
Upphopp i höger galopp!
Alec har alltid varit tryggare i vänstervarv och nu när det funkar så fint så är det då dags att använda högervarv med. Sagt och gjort, lag ett fick hjälpa till.
Tyvärr testade vi nog lite för tidigt och både Alec och jag låste oss. Typiskt! Stress och irritation skapar mer problem än det löser så det var bara att bryta och göra enkla saker istället.
Vi avslutade med ett upphopp i vänster galopp så att vi har några positiva minnen av upphopp från idag!

Och vi har lärt oss att det inte är nån idé att stressa fram något så nu blir det att gå långsamt fram :).


/Erika



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu