Ehh.. jag behöver en pall

Idag har jag fått ta hand om Raulon, första gången för mig att ta hand om bjässen. Jag tycker vanligtvis att Alec (vår minsta häst) är ganska hög, Triton han är ett hus. Och Raulon är bra mycket högre än Triton, yieks! Raulons bogblad är i höjd med mitt huvud!!

Men det var spännande att ta hand om bjässen. Han tittade misstänksamt på mig när jag tog fram pallen för att sadla, och tog taktiskt ett steg åt sidan när jag höll på att lägga på sadeln. Tur att jag var ensam i stallet så ingen såg mig famla efter balans med en sadel i famnen ;)
Det där med att ta ner huvudet vid tränsningen verkade inte heller vara en höjdare, lösning: pallen!

Hur tusan tar sig voltigörerna upp på honom utan pall?
Jag behövde en stege för att göra det någorlunda graciöst!! (med grodsparkar)

Men vilken häst! Härligt positiv!
Och vilka rörelser. Normalt rider jag ponny, en halvmeter lägre, och de rörelserna gör ju inget. När Raulon stannade första gången höll jag på att flyga över halsen.

Det var kul att äntligen få testa denna bjässehäst, men jag känner mig mer hemma på ponny ;)


/Erika



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu