Da'n före doppareda'n

En dag före julafton. Vad finns på dagens schema? Först ska jag handla mat och fixa dem sista julklapparna och sen bär det av till stallet! Jag tänkte att jag skulle förklara lite vad vi har för dagliga sysslor i stallet, för er som inte är så insatta. Idag ska mamma och jag ha hand om både Raulon och Natasja, så då blir det två hästar att fixa för.

•   Mocka boxen
Vid behov lägg in nytt strö.

•   Fixa eftermiddagshö
Gå upp på loftet och väg upp en påse hösilage till hästen.

•   Fixa kraftfoder

•   Sköta om hästen
Visitera, rykta, kratsa hovarna, borsta man och svans.

•   Rida hästen
Vanligast tror jag är att man rider i ca 1 timme.

Sen så tillkommer det andra saker att göra också, som man inte kan planera in innan, t.ex. laga trasigt täcke eller göra rent sår. Det finns alltid något att göra i stallet! Du kan smörja, städa, kratta i ridhuset, ja listan kan bli oändligt lång med saker man kan syssla med. Det mesta är roligt!
// Siri



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu