Spöken på Stensunda?

Nu ska jag berätta vad som hände i morse när jag kom till stallet. Jag var lite sen (för att jag missade bussen) så jag kom fram till busshållsplatsen typ kvart i åtta. När jag går över parkeringen till stallet så ser jag att det är släckt i stallet och att ingen kommit dit än. Ibland så kommer några dit innan jobbet för att mocka. Sen så ser jag att ena fönstret i fikarummet står på vid gavel. Konstigt, tänker jag. Jag låser upp bakdörren och går in i stallet och då ser jag att Carlos galler på boxen är öppet också. Ingen har varit i stallet och mockat eller gett kraftfoder på morgonen och jag stängde gallret igår kväll. Jag pratar med Johanna på telefon senare och hon är säker på att både galler och fönster var stängda när hon drog från stallet igår kväll, lite efter att jag åkt. Det borde finnas en logisk förklaring till att det var öppet, men konstigt är det... Dessutom har det hänt flera måndagmorgonar att galler är öppna när siste man kvar i stallet dagen innan stängde dem. Om någon undrar - Ja, jag kollade på toaletten för att se så att ingen "fönster-öppnare" stod där inne och tänkte överfalla mig. ;)
// Siri
Alien-Natasja är alltså inte det enda mystiska på Stensunda... ;)
(Jag har inte riktigt fått till det där med att ta bort "röda ögon" än.)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu