Gårdagens ridpass - Raulon

Hej!
Igår hade jag en heldag i stallet. Jag kom till Stensunda kl 10 och var med på Styrelsekurs tillsammans med Stensunda ungdomssektion. Jag är iof också med i StUS, men igår respresenterade jag voltigen. ;) Det var synd att det inte var fler från voltigen som kom, för det var en bra kurs. Efter kursen så mockade jag och fixade allt åt Raulon och Natasja innan jag åt lunch. Sen tog jag in Raulon från hagen för att borsta om honom och sedan rida. Jag testade hans nya ridtäcke idag och han var ursnygg i det! Lägger upp en bild på bloggen så snart jag fotat honom i det. ;) Jag red 1 timme i ridhuset. Det var lite trångt, för det var fyra andra som red samtidigt. Ridhuset känns litet när jag rider där själv, så ni kanske förstår känslan. :p Skrittade fram och sedan galopperade jag honom så att han skulle komma igång lite i kroppen. Galopp är en lösgörande gångart, så han är mycket mjukare att rida efter att han fått galoppera. Jag stod i lätt sits hela tiden och red på fyrkanten och på stora volter. Efter galoppen så skrittade jag lite och tog av ridtäcket. Sen så blev det lite trav- och skrittarbete. Raulon har hängt lite i handen när vi (alla vi som rider honom) ska jobba honom i trav, men i fredags när vi tränade så fick Johanna lite tips på hur vi skulle få honom att sluta med det. Jag tycker att det var jätteskillnad, han hängde knappt något i handen och var lydig och fin som han brukar. :) När jag kände att han började hänga i handen så saktade jag av till skritt, för att sedan sätta igång honom igen. Sen så arbetade jag honom lite i galopp och satt väldigt lätt på honom. Det gick bra och han var duktig på att korta galoppen. Det var ju ganska trångt i ridhuset, så det behövdes ibland. Sen så travade jag av Raulon så han fick sträcka på halsen lite och gå i en lång och låg form. Sedan blev det på med ridtäcket igen och avskrittning. Det känns så opraktiskt att behöva pall för att komma upp på honom. Han är 183 cm hög så det är kanske inte så konstigt att jag behöver pall dock... Sen gick vi ut i regnrusket för att gå tillbaka till stallet. Där fick han eftermiddagshö och stod och mumsade på det medan jag tog in dem andra hästarna. Sen så ryktade jag honom och han verkade vara ganska nöjd med livet. :)
Kram // Siri
Bild från när jag provred Raulon i augusti.

Postat av: Erika

Åhh jag skulle vilja testa honom nån gång, mest för att se om skänklarna når ner under sadeln ;)

2011-12-04 @ 12:35:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu